Kaos med flytt

Den 1/8 kommer jag och två andra kunna flytta in i en fyra, om det går som planerat. Eftersom jag kommer jobba mycket fram tills dess har jag valt att börja packa redan nu för annars skulle jag inte hinna ha allt packat och klart tills flyttdatumet. Så fort vi flyttar in kommer vi tapetsera och måla om i lägenheten och kommer därför bara ha våra sängar där till en början, och köksredskap och mat. När allt är färdigt flyttar resten av sakerna in i lägenheten. Det vi nu vill ha. Jag kommer lämna lite hemma så som min gamla säng, gaderob, sminkbord och så när jag flyttar. Sminkbordet är för litet och rymmer inte längre mitt smink så Emma ska få ha det att leka med/sminka sig med och förvara saker i. 
 
Lägenheten ligger bra till för oss tre som ska bo där och vi får nära till allt vi behöver, huvudsaken är att vi får plats. Fyran har tre rum, vardagsrum, kök och toa samt balkong. Dock är ett av rummen nästintillobeboligt då det är litet med många inbyggda gaderober, balkongen går genom det rummet och fönster och element är placerat på ett sätt att det inte skulle få plats med en säng på ett bra sätt. Så vi beslutade att ha det som en walk in closet / sminkrum. Jag ville inte bo där inne pga rökningen och tillgången till balkongen.
 
Trotts att det är en fyra är den väldigt billig. Allt ingår utom el och internet, vilket är en bra deal. Det ända är att den behöver fixas till då tapeterna är slitna i varje rum samt att spisen och duschen har gått sönder, vilket bolaget vi hyr av står för. Dock kommer vi få tapetsera och måla om själva vilket kommer ta sin kära tid men vi är tre stycken plus familj som ska hjälpa oss att fixa lägenheten. Jag längtar så tills vi kan flytta in, det är väldigt spännande att äntligen kunna flytta. 

Kommentera här: