Ida kör cream contour!

Så den senaste trenden som har blommat upp under året 2015 år highlight och contour, speciellt cream contour. Så jag tänkte visa hur jag gör min cream contour.
 
Yas yas, usla bilder Ida men jag försöker fortfarande lära mig kameran! Give me a plus for that! Och min hud har gått humplalumpa på mig så den är torr och fet och finnig och allt. En fin cocktail helt enkelt. 
 
 
 Först börjar jag med min bas. Primer i hela ansiktet för att återfukta och täcka porer. Concealer på finnar och andra blämmor och sedan foundation. Undvik puder. 
 
 
För cream contour och highlight använder jag NYX Conceal and Contour palett i Light och Makeup Revelution Londons Concealer palett i färgen Light och MakeUp Stores Borste i nummer 114.
 
 
Jag börjar med den ljusaste bruna färgen i paletten och arbetar upp en fin ljus bas att sedan bygga upp contouren med den mörkare färgen i samma NYX palett. 
 
 
Med Cream Highlight använder jag Makeup Revolution Londons palett i Light, denna har mer lättarbetade concealers med en medium täckning så att det inte känns för tungt och kakigt. Jag applicerar en ljusare ton än min egna hudton på dom ställerna jag vill framhäva och suddar ut med en beautyblender. Sätt sedan sminket och contouren med puder så den inte försvinner, helst transparant.
 
 
Detta är ett personligt steg men jag gillar min contour mer synlig och jag tycker att med puder över så suddas den ut mer än vad jag vill så jag applicerar contourpuder från Anastasias Contour Palett i Light över.
 
 
 Highlight my cheeks to the gods and done!

Kommentera här: