Jeffree Star Cosmetics - #Boycottlimecrime?

Jag är sedan länge kollat in och följt Jeffree Star Cosmetics, det är en dröm som besannas att nu får se hans kollektion växa. Jag har lite andra tankar också som jag går in på längre ner inlägget ängående Lime Crime och skandalen som ni säkert läst om, annars tycker jag att ni söker på #boycottlimecrime på instagram, twitter, tumblr eller googla BOYCOTT LIME CRIME för att läsa om skandelen och om dom som blivit utsatta. 


Bilden länkar till Jeffree Star Cosmetics.
 
Så angående skandelen om Lime Crime så var det konton som blev tömda på pengar samt att ens identitet blev stulen EFTER att man handlade på Lime Crime. Detta hände förstås inte alla men många, istället för att Doe Deere tog tag i problemet valde hon att förneka det eller skjuta på det tills det blev mer akut. Det finns spekulationer att pengarna och identiteterna som blev stulna spårades till Ryssland vilket är Doe Deeres hemland samt att det har luskats fram att Doe Deere är en "scamqueen" eller vad man ska kalla det. En person som håller på med lurendrejerier och tjänar på det.

På Jeffree Stars instagram kan man läsa om hur besviken han är och att vänskapen mellan dom är slut pga att enligt Doe Deere hade inte Jeffree Star rätt att göra liquid to matt läppstift för det var hennes och Lime Crimes produkt, där bröts deras vänskap och Jeffree Star fick senare reda på att allt Doe Deere ville ha från honom var publicitet. Hon kom till honom som en "vän" för att få gratis och extremt bra publicitet. Doe Deere hade tidigare pratat väldigt fult om Jeffree Star innan dom blev "vänner". "
I've already thrown away all of the products I had. I think the trash is exactly where they belong." - Skriver Jeffree Star i ett inlägg på Instagram. 

 
Det jag tycker är bra att Jeffree Star gör är att han återskapar Lime Crimes färger, dom innehåller mer och jag känner att Jeffree Star är pålitlig och hans företag är äkta. Jag kommer helt klart att köpa från Jeffree Star Cosmetics men inte Lime Crime, det är en osäkerhet för mig att köpa från Lime Crime nu. Sorgligt men sant. Vad är era tankar om detta?
 
Permalink Kategori: Allmänt Taggar: Lime Crime, boycottlimecrime, cosmetics, jeffreestar, jeffreestarcosmetics, läppstift, smink, tankar; Kommentarer (0)

Kommentera här: